شهید تقی رفیع مقدّم
گردان تخریب لشکر 17 علی ابن ابی طالب
نام پدر: یدالله
تولّد :1341 - قم
شهادت : 1365/4/10 - کربلای یک مهران
محل دفن: گلزار شهدای علی ابن جعفر - قم قطعه 10 ردیف 6 شماره 474

****
اوّل خودش اومد و گفت: حسین ! خیلی دلم گرفته میخوام برام روضه بخونی . شاید دیگه فرصت روضه گوش کردن نداشته باشم. گفتم: تقی ، برو شب عملیاته خیلی کار دارم .
رفت و باز برگشت . این بار شهید یعقوبی رو آورده بود واسطه . اصرار که فقط چند دقیقه .
سه تایی رفتیم نشستیم پشت سنگر ، گفتم : چه روضه ای بخونم؟ تقی گفت: دلم هوای حضرت عباس (ع) کرده و منم شروع کردم به خواندن .
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد ، علمدار نیامد
سقای حرم سیّد و سالار نیامد ، علمدار نیامد
کلی وقت داشتند با همین دو تا بیت حال میکردند . رهاشون کردم به حال خودشون و رفتم.
عملیّات شروع شد . با رمز " یا ابوالفضل العباس(ع) " ، یاد حرف تقی افتادم که گفته بود: " دلم هوای حضرت عبّاس (ع) کرده "
بیسیم زدم وضعیتش رو بپرسم ، گفتند : چند دقیقه پیش شهید شد.

راوی: حاج حسین کاجی از گردان تخریب لشکر 17 علی ابن ابی طالب